Чому необхідно чітко та грамотно визначати мету уроку

Поради, які полегшать написання плану-конспекту та підвищать ефективність уроку

Ви вже теоретично знаєте як написати план-конспект уроку англійської мови та приступили до цієї роботи.  Заповнивши рядочки: автор, дата, клас, номер уроку та тема, ви дісталися до найнуднішого (на думку деяких вчителів) блоку, а саме: мета уроку. І тут ви розгубилися, бо не впевнені, що вказувати. :roll:

Взагалі в уроку англійської мови є чотири мети:

  1. Навчальна.
  2. Практична
  3. Розвиваюча.
  4. Виховна.

За назвою логічно можна зрозуміти, що треба вказувати у кожному рядочку. Багато вчителів пишуть стандартні фрази і не намагаються чітко визначити мету уроку. Признаюсь чесно, в перші два роки своєї роботи в школі я теж не дуже серйозно ставилася до даного етапу. Мені здавалося, що заповнення цього блоку – марна трата часу, можна вирізати та вкласти мету з попередніх планів-конспектів та зосередитися на творчому плануванні власне уроку.

Добре, що я вчасно зрозуміла, що чітке та грамотне визначення мети уроку полегшує написання плану-конспекту та підвищує ефективність уроку:

  • Ви точно знаєте, яку саме лексику та граматику будете вивчати. Відповідно будете думати яка наочність у вас вже є, а що треба знайти чи підготувати. Почнете згадувати або шукати матеріали, що відповідають темі та меті уроку.
  • Чітке визначення практичної мети дозволить підібрати конкретні ігри, вправи та завдання. Наприклад, якщо ви працюєте над минулим часом, то варто вказати над якою саме формою (стверджувальною, заперечною чи питальною) та з якими дієсловами (правильними чи неправильними). Ви сфокусуєтесь на вузькій темі та посилено працюєте над нею, а не намагатиметеся охопити все та одразу.
  • Будь-який добре спланований урок англійської мови розвиває всі мовленнєві навички (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Хоча певна навичка може переважати. Наприклад, на конкретному уроці ви працювали з текстом, тому основними були читання та говоріння. Звичайно, що окрім розвитку мовних навичок важливою є робота над ментальними процесами учнів. Для роботи на уроці підбирайте такі види робіт, які б розвивали пам’ять (гра «Мемо»), увагу (гра «Що зникло?»), уяву, логіку (гра «Що зайве?»), швидкість реакції (гра «Блискавка»), тощо.
  • Якщо ваш урок англійської мови цікавий та інтерактивний, то безперечно ви виховуєте інтерес до навчання та культуру спілкування – можна вказувати у кожному плані-конспекті. Але ж при опрацюванні конкретних тем, ми ще виховуємо толерантність, повагу до інших народів, мови культури; повагу до людей різних професій; любов до природи, патріотизм, тощо. Вказуйте чітко виховну мету, і тоді легше буде сформулювати питання до введення теми та підбиття підсумків, організувати обговорення, працювати над проектом.