Як написати план-конспект уроку англійської мови

Деякі поради від досвідченого вчителя-практика + шаблон та зразки

Ви щойно закінчили навчання на факультеті іноземної філології? Ви любите дітей та вирішили піти працювати до школи? Але уявлення не маєте як спланувати роботу, з чого розпочати та як проводити  урок? Що ж, ви не одні такі!  У 2004 році, одразу після отримання диплому, я залишила свою офісну роботу та пішла здійснювати мрію – навчати дітей. Але прийшовши до школи, я зрозуміла, що не знаю за що братися, адже під час навчання в університеті ми детально вивчали фонетику, граматику, теорграматику, історію мови, лексикологію та ще багато потрібних дисциплін, а от з методики викладання іноземної мови ми мали кілька лекцій та відбули практику (в кращому випадку), так і не отримавши необхідних знань та навичок для роботи у школі.

Отже, передбачаючи Ваш страх та розгубленість, хочу поділитися деякими порадами з власного досвіду щодо написання плану-конспекту уроку англійської мови.

По-перше, план-конспект уроку (поурочний план)є обов’язковим робочим  документом вчителя, який адміністрація школи може попросити на перевірку. Отож, наполегливо рекомендую писати плани, щоб не мати проблем з директором чи завучем школи або перевіряючим із відділу освіти.

По-друге, поурочні плани пишуться на основі календарно-тематичного планування, у якому розписано кількість уроків на семестр або рік, матеріал поділено на теми, що відповідають навчальній програмі, затвердженій Міністерством освіти України, визначено тему та конкретизовано лексику та граматику для кожного уроку.

По-третє, молоді спеціалісти повинні писати розгорнутий план-конспект уроку. Поурочні плани можуть друкуватися або писатися від руки українською чи/та іноземною мовою. Щодо мене, то я пишу свої конспекти англійською, бо вважаю, що людина, яка прийде мене перевіряти повинна бути фахівцем :roll:

Звичайно, що планування уроку є творчим процесом, але будь-який план-конспект містить обов’язкові елементи:

  1. Прізвище та ім’я вчителя. Спочатку я не писала цей рядок, але згодом почала вказувати авторство, адже мій план, не побоюсь цього слова, унікальний – це моя творчість, мої ідеї, моя робота.
  2. Клас або рівень.
  3. Дата уроку. Скажу по великому секрету, цей рядочок я заповнюю олівцем, щоб потім можна було витерти та використати надрукований план наступного року. :-)
  4. Номер уроку згідно календарно-тематичного планування.
  5. Мета уроку. Мою статтю про те, як важливо чітко та грамотно визначити мету уроку, щоб підвищити ефективність уроку можна прочитати тут.
  6. Матеріали та обладнання, де вказуємо підручники, наочність, техніку (CD – програвач, комп’ютер, тощо), які потрібно підготувати до початку уроку.
  7. Хід уроку.

Хід уроку поділяється на три частини:

  1. Підготовка до сприйняття іноземної мови або Початок уроку. У цій частині вказується яке буде привітання: просто Good morning.Take your sits чи можливо урок розпочнеться з вітального віршика. Також на початку уроку необхідно провести мовну розминку, під час якої діти переключаться з рідної мови на іноземну. Мовна розминка може проходити за допомогою гри, пісні, діалогу.
  2. Основна частина. Тут логічно та послідовно вказуються та розписуються види мовної діяльності під час уроку: аудіювання, читання, говоріння та письмо.  Вчитель вказує завдання, які будуть виконуватися, коротку інструкцію англійською мовою, яку буде надавати учням та бажано власне вправу з правильними відповідями або правила гри зі зразком.
  3. Заключна частина містить домашнє завдання з інструкцією, підбиття підсумків, опис того, яким чином будуть оцінюватися учні та як власне закінчиться урок.

Примітка – якщо ви пишете про нову гру, вірш чи пісню, то перший раз варто повністю розписати правила гри, надрукувати текст віршованого чи пісенного матеріалу, а далі можна вказувати лише відповідні назви.

Зараз пропоную вам шаблон плану-конспекту уроку англійської мови, який можна завантажити, роздрукувати та заповнювати від руки або створити власний план, коригуючи у Word.

Ось тут можна подивитися зразки планів-конспектів моїх відкритих уроків для 1 та 4 класу.

Сподіваюсь, що ця стаття стане у нагоді молодим спеціалістам. Будь ласка, прокоментуйте її корисність у Facebook. Також в коментарях до посту у Фейсбуці можна задавати запитання та пропонувати теми для нових статей.

Молодим вчителям бажаю впевненості, терплячості та креативності!