Як допомогти діткам вивчити вірш іноземною мовою?

Даний сайт і моя група у фейсбуці – це майданчики, де я можу поділитися досвідом з вчителями, а також допомагати батькам, які хочуть навчати своїх дітей англійської мови.

Пані Андріана вже отримала відповідь на своє запитання. Можливо, вам теж згодиться: як зацікавити дитину іноземною мовою?

Сьогодні я відповідаю на запитання пані Наталії:

Недавно довелось вчить з хрещеницею (8 років) віршик англійською. Я вивчила)))), вона – ні.. Не хотілось їй, крутилась. Як досягать цілі? Дисципліна чи все ще запал? Чи як?

Як завжди, я задала додаткові запитання: Ваша хрещенниця точно не вивчила? Бо буває, що дітки не можуть всидіти на місці, але в той же час активно все запам”ятовують 🙂 Це в школі задавали вірш? Взагалі вивчити за один вечір вірш для дітей – важко. Але якщо повторювати (наспівувати) систематично протягом кількох днів, то проблем не буде. А можна запитати: як Ви вчили?

Пані Наталія написала:

Вірш був для позакласних занять англійською на закріплення модального слова can (Can you jump and touch the sky? Can you skip and can you fly? – ну видно що я вивчила 😎 Вчила по-різному: ми і проговорювали, проспівували, відбивали ритм. Вона не знала слова touch, то бігали все торкали, від дверей до дверей. Робили перерву і знову вертались.. але я ще думаю, може вона мене не дуже сприймала як репетитора, бо я – хрещена. але на майбутнє дійсно цікаво, як правильно з ними “зубрить” віршики.

Потрібно відзначити, що пані Наталія – молодець, і вона правильно обрала методику! Для цього віршика треба було не тільки проговорювати, але і виконувати всі дії.

На своїх заняттях з дітьми я використовую багато пісень та віршів. Адже, римований матеріал допомагає попрактикувати вимову та інтонацію, відчути ритм іноземної мови, запам’ятати лексику та граматичні структури, розвивати пам’ять та уяву.

Коли я працювала у школі, то наприкінці навчального року 1 клас мав свято цілком англійською мовою. Учні розповідали багато віршів та виконували пісень, батьки інколи були шоковані, бо вони і не підозрювали, що діти знають вірші та пісні, не всі діти розповідають, що діється в школі, а вдома нічого не вчили.

Для кожного окремого віршика можна обрати інший спосіб опрацювання, але взагалі я роблю так:

1. Розповідаю віршик, допомагаючи зрозуміти зміст за допомогою рухів, міміки, жестів, малюнків, тощо. У крайньому випадку використовую переклад. Дітки слухають. Після прослуховування можна попросити назвати відомі слова, які вони почули в тексті. Також граємо у гру “Так чи ні/ Yes or no”. Я кажу твердження, а діти відповідають yes, якщо воно правильне і no, якщо такого у вірші не було.

2. Я кажу рядочок, а дітки повторюють. Не забуваємо про рухи. Адже показати можна все: і кицьку, і яблуко, і книжку:) Можна погратись у різні ігри. Наприклад, Ви кажете рядочок, а дитина повторює дуже голосно або шепоче. Ви кажете початок рядочка, а дитина додає останнє слово. Можна повторювати один рядок багато разів, як папуги, тощо

3. Потім я розповідаю два рядочки, а дитина повторює, потім три і т.д.

4. Я кажу перший рядок, а дитина – другий, я- третій, дитина – четвертий.

5. Пропоную дитині намалювати малюнок до вірша. Поки вона працює, то просто начитую текст або прошу слухати і повторювати.

6. Можна зобразити окремі слова у рядочках. Якщо дитина вже вміє писати, то вона може переписати цей вірш, замінюючи деякі слова на малюнки.

7. Роздруковую вірш, бажано великим шрифтом. Разом з дитиною не просто читаємо цей текст, а граємось з ним (Дивіться поради №1-6). Потім дитина читає один рядок і відрізає його, і так, поки не закінчиться віршик. Перемішує смужки і  складає рядки вірша у правильному порядку.

А взагалі, вивчити віршик можна і за один вечір, але все залежить від здібностей дитини, інтересу до вивчення та інших факторів. Я БИ НЕ РЕКОМЕНДУВАЛА ТАК РОБИТИ, бо тоді у дитини будуть не зовсім позитивні асоціації з англійською.

Якщо ви знаєте, що дитині треба вивчити вірш на урок, то приділіть цій справі 5-10 хвилин протягом кількох вечорів. Також згадайте слова під час сніданку чи по дорозі до школи, тощо.

Це лише деякі поради по опрацюванню римованого матеріалу. Сподіваюсь вони будуть корисними для батьків, що хочуть допомогти своїм діткам вивчати англійську, а також стануть у нагоді вчителям при роботі з віршами на уроках.

А як ви вчите вірші?

Якщо у Вас є запитання, не соромтеся питати у коментарях!

Також Ви можете написати повідомлення на сторінці моєї групи у Фейсбук.

Успіхів у вивченні англійської мови!