Фонікси – це весело!

У попередніх статтях я вже розповідала про метод цілих слів та фонікси. У першій статті я описала ігри, які можна використовувати для навчання читання, щоб навчальний процес відбувався весело та цікаво. Щодо фоніксів, напевно,  хтось може подумати, що вивчати з дітками звуко-буквенні відповідності та складати слова – нудно та важко. Тому, я підібрала матеріали, які допоможуть вчитися читати за фонетичним методом.

1. Super Simple ABCs

Серія якісних відеороликів про звуки англійської абетки. У відео дається звук та два слова з ним, назва літери не вводиться, але на екрані зображені лише великі букви. Особливістю є багаторазове повторення звуку та відповідних слів під ритм та гарна анімована картинка. Є спеціальні відео на повторення вивчених звуків.

Варіант цієї ж серії відеороликів від Super Simple ABCs, але з маленькими літерами.

2. Phonics Alphabet Songs – Uppercase and Lowercase

Пісні про алфавіт, але зі звуками , а не назвами літер. Діти бачитимуть великі або малі літери, чутимуть відповідні звуки та матимуть змогу повторити.

3. Super Simple ABCs Phonics Songs – A-I, J-R, R-Z 

Три відеоролики про звуки алфавіту з одним словом для зразку. Приємна мелодія, повторення під музику та є можливість одразу практикувати почуте без зупинки відео.

До відео від Super Simple ABCs та Super Simple Song розроблені додаткові матеріали, які знаходяться у вільному доступі. Наприклад, безкоштовно ви можете завантажити та роздрукувати:

  • картки. Їх тут дуже багато різного розміру та змісту (лише літери, літера-малюнок, літера-малюнок-слово);
  • готові завдання до кожної літери. Надрукувати їх можна у кольоровому або чорно-білому варіанті, завдання є для великої та маленької літери, при чому вони відрізняються;
  • ігри. 

4. ABC Phonics Song with TWO Words

Якщо ви вирішите вводити звуки через літери алфавіту, то це відео чудово підійде. В ньому дається назва літери, звук та два слова. Регулярно наспівуючи цю пісню, дитина легко запам’ятає основні звуки, а потім ви вже допрацюєте звуки буквосполучень. Знайомити з  піснею можна частинами, зупиняти відео для практикування,  запропонуйте дитині творчий проект – виготовлення книжечки до пісні.

5. ABC Phonics Song with ONE Word

Ще одна пісенька з назвами літер, відповідним звуком та одним словом

6. Alphablocks

Прекрасний канал з понад сотнею відео про звуки та злиття звуків (blending). Відео погруповані по рівням.

7. Learn Phonics

Короткі відео на опрацювання звуків англійської мови. Особисто мені ця серія відеороликів не дуже подобається. Як на мене, забагато слів та інколи дивні речення. З першого відео дітям пропонують читати не тільки основні звуки, але і звуки, що ще не вивчалися. Хоча це можна розцінювати швидше як перевагу, ніж недолік: іде випереджальне навчання. Усвідомлюю також переваги цієї серії: безкоштовно, яскраві анімовані картинки, кумедні ситуації, озвучені носіями мови, тривають лише 1 хвилину.

Я обрала б наступний алгоритм роботи з відеороликами:

  1. Перегляд відео. Запитання на перевірку розуміння. Наприклад, What sound are we learning? What is this? What is the video about? Did you see a dog? Did you see a duck? і т.д.
  2. Перегляд відео з стоп-кадрами, щоб прочитати слова. За потреби опрацювати нові слова. Будь ласка, уникайте перекладу. Використовуйте зображення, рухи, і лише дійсно в крайньому випадку перекладайте невідоме слово.
  3. Перегляд зі звуком. Дитина слухає і повторює звуки та читає слова.
  4. Перегляд відеоролику без звуку, щоб дитина самостійно читала. Якщо необхідно, то зупиняйте відео.

Звичайно, що запропонований алгоритм є приблизним і його потрібно адаптувати під вік, рівень та особливості сприйняття дитини і , власне, під саме відео.

Як бачите, для початку безкоштовних матеріалів є більш, ніж достатньо. Рекомендую все переглянути і вибрати те, що найбільше подобається та підійде вашій дитині. Не варто стрибати з ресурсу на ресурс, краще обрати щось одне, а за потреби доповнювати матеріалами з інших джерел.

Якщо ж виникають запитання, то не соромтесь їх запитувати на моїх сторінках у Фейсбуці та ВКонтакті.

Успіхів!